High Coast Roadtrip

Idag har vi bilat längs Höga Kusten!

Vi åkte från Sundsvall strax innan tio på morgonen och så här gick det till:



Vårt första stopp blev Höga Kusten-bron, strax norr om Härnösand.



Förutom en butik som sålde renskinn fanns där också en lekpark med flera konstiga karuseller och ett par klätterväggar. Sara kunde inte låta bli att ge det ett försök.

Efter bron fortsatte vi norrut och gjorde en avstickare ut till havet. Rotsidan hette platsen och det var något slags naturreservat. Det var en bit från Kramfors förstod jag det som.

Så här såg i alla fall havet ut:



Det var ju egentligen mest vatten.



Vi satte oss i solen och fikade. På bilden ser vi (fr. v.) Sara Ä, Elin, Sara P och Frida. Det är jag som står bakom kameran, så jag syns inte.



Fridas schweiziska rumskompis hade bakat chokladmuffins med vit choklad i och Frida och Elin hade bakat bullar några dagar tidigare. I bakgrunden syns en fotograf, närmare bestämt Sara.



Nämde jag att hon var fotograf?



Ja, vi var faktiskt fem fotografer. Då förstår ni...



Sen bestämde vi oss för att gå en sväng och fotografera den vackra miljön.



Medan vissa ägnade sig åt att fotografera folk som hoppade upp i luften bestämde jag mig för att plåta lite oskarpa bilder.



När vi tröttnat på havet bestämde vi oss för att åka till Ullånger för att insupa miljön från där min mor bott i tidiga år och köpa tunnbröd på fabriken som finns där. Sedan begav vi oss ytterligare en bit norrut för att bestiga Skuleberget.



Först tänkte vi ta linbanan, men det visade sig att den var stängd sedan den sista augusti. Skit också.

När vi satte oss ner för att bestämma oss för vad vi skulle ta oss till, kom den här krabaten krypandes:



Tillslut så bestämde vi oss för att bestiga berget till fot. Så blev det också.



Det var bara 400 meter att klättra, men det var riktigt brant och kändes som minst det dubbla.



På berget fanns det gott om svamp. Sara och Sara plockade på sig en del kantareller och jag plåtade lite olika svampar. De här skulle jag dock inte äta.



Väl uppe vid en grotta som var insprängd (tror jag i alla fall) i berget stannade vi och beundrade den fina utsikten. Sen vände vi om och började den mödosamma vandringen neråt.

En glass med 20% rabatt senare var det dags att åka hem igen.

På vägen hem stannade vi på McDonalds i Härnösand för att få i oss något i magen. Jag fick mycket peppar på min QP.



Det var väl spännande?

Imorn är jag ledig från skolan igen. Då får vi se vad jag hittar på för spännande saker!

// Björn

Kommentarer
Postat av: Sara

Fiiiint. Jätte fint faktiskt.



Men varför måste mitt efternamn stå med när inte Fridas gör det t.ex.?

2008-09-08 @ 22:40:59
Postat av: Lars

Mycket så coola bilder, rolig tripp!

Och för att svara på föregående inläggs fråga så beror det på att vi hemma i sydväst inte ska blanda ihop dig med Sara Palm! (Och för att inte det ska bli några missförstånd - vi har alltså INTE sydväst på oss.)

2008-09-09 @ 07:33:00
URL: http://www.larsarsnygg.com
Postat av: Björn

Lars har fel. Det beror på att ni är TVÅ stycken Sara. Så annars hade det blivit förvirrande.

2008-09-09 @ 11:33:35
URL: http://bjornshippablogg.blogg.se/
Postat av: Höga Kusten

Vi och vår home page bjuder på allt som finns att se och göra i hela området Ångermanland och Höga Kusten!

Vi höres.....

2008-11-06 @ 21:41:20
URL: http://www.uppurhavet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0